Marloes gaat de (onder water) wereld zien!

Bijna!

Hoi allemaal!

Nog maar een week te gaan en dan begin ik aan de tweede 'grote reis' van mijn leven. Dit keer niet om te bungyjumpen, skydiven of schapen te aaien maar voor een stage op een heuse vulkaan. En wat voor één.... Volcán de Colima is 3850 meter hoog en wordt gezien als de actiefste vulkaan van Noord-Amerika en één van de actiefste in de wereld. Om de vulkaan ligt een 'forbidden zone' met een straal van 8,5 km. De vulkanologen hebben toestemming om binnen deze zone te komen. Het merendeel van jullie weet waarschijnlijk al exact hoe 'zij' er uit ziet aangezien ik iedereen al sinds december bestook met foto's en filmpjes maar bij deze alsnog een paar leuke links:

http://www.webcamsdemexico.com/webcam-volcan-de-colima.html

(Livestream van Colima waarbij het beeld iedere 30 seconden word ververst. Soms doet ie het helaas niet, vaak zie je ook alleen maar wolken en daarnaast is er een tijdsverschil van 7 uur... maar toch, ik vind het LEUK!)

https://youtu.be/GHNQB8-mvQw

https://youtu.be/ezq2BiFJres

(Mooie filmpjes!)

De vulkaan Colima of Fuego de Colima is onderdeel van de Colima Volcanic Complex (CVC) welke van noord naar zuid bestaat uit drie andesitische stratovulkanen (van die mooie kegels) genaamd; Cantaro, Nevado de Colima en Volcán de Colima. De vulkanische activiteit in de CVC begon ongeveer 1,7 miljoen jaar geleden. Op dit moment is alleen Volcán de Colima actief (de activiteit verplaatst zich dus in feite naar het zuiden). De CVC bevindt zich in het westen van de Trans-Mexican Volcanic Belt (TMVB). Het ontstaan van de TMVB is hoofdzakelijk gerelateerd aan de subductie van twee oceanische platen (Cocos- en de Rivera) onder de Noord Amerikaanse plaat. Het precieze ontstaan van de CVC ligt nog iets ingewikkelder maar aangezien de meeste van jullie geen geologen zijn ga ik jullie daar niet mee vervelen!

Ondertussen begin ik het wel een beetje spannend te vinden. Waar zal ik terecht komen? Zal ik het goed kunnen vinden met die mensen daar? Overleef ik de trip van Mexico stad naar Colima? En vooral: wat moet ik me voorstellen bij een studentenkamer in Mexico?

Vrijdag 28 augustus vlieg ik om 11.10 met vlucht LH989 naar Frankfurt waar ik moet overstappen op vlucht LH498 die dan om 18.20 plaatselijke tijd in Mexico stad aan komt. Vanaf daar neem ik de nachtbus naar Colima waarvoor ik ter plekke een kaartje moet kopen. De busreis zal ook nog iets van 8 uur duren. Ik zal het jullie laten weten als ik veilig ben aangekomen!

Liefs Marloes

Reacties

Reacties

Elly

Heel veel succes en leer momenten bij die mooie vulkaan. We gaan je avonturen volgen. Wat zul je weer een hoop mooie ervaringen beleven. Pas goed op jezelf Liefs Piet en Elly

Mandy

Lieve Loes,

Wat een mooie woorden! Leuk dat je ons nu, voor aanvang van dit grote avontuur, alvast meeneemt. Ik reis zeker met je mee! Jammer genoeg niet fysiek, maar in gedachten zeker! Meis het ga je goed!

Dikke knuffel, Mandy

Ps: en geniet deze week vooral nog even van het 'gewone leven' in Nederland en je eigen bedje

Merel

Leuk om te lezen Marloes, heel veel succes met de voorberdingen en als ik je niet meer zie - veilige vlucht/reis en verblijf
Xx

Doris

Lieve schat! Heel veel plezier en ik ben erg benieuwd naar jouw verhalen! Knuffel Doris

Renske

Loesie!!!
Oeeh nu komt het echt dichtbij zeg!! Kan me voorstellen dat je het spannend vindt! Top om jouw verhalen te kunnen lezen. Hou ons maar lekker op de hoogte!
Goede reis moppie, geniet van jouw nieuwe avontuur!!! :D
Liefs

Trees

Lieve Marloes,
Wat leuk dat je ons ook nog wat uitleg geeft ook, kan ik best gebruiken! Ik verheug me al op je avonturen in Mexico.
Ik wens je een goede en veilige reis, waarbij je lekker veel geniet en natuurlijk nog weer wijzer wordt.
xx Trees

Sandra

Lieve Marloes,
heel veel plezier in Mexico. Het wordt vast een hele mooie reis. Ook ik wens je een veilige en voorspoedige reis toe en wacht vol verwachting je volgende reisverhalen af.

Lieve groetjes San

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!