Marloes gaat de (onder water) wereld zien!

Bangkok & Ayutthaya

Hoi allemaal!

Woensdag 14 oktober was het dan zo ver: mijn grote reis kon beginnen. Via Londen vloog ik naar Bangkok wat me niet mee viel! In Londen moest ikzo lang wachten (ruim 5 uur)dat ik het al zat was voormijn vliegtuig naar Bangkokvertrok.Aangekomen in Bangkok liet de douane mij er niet door omdat ik op de arrival card geen verblijfplaats had ingevuld. Ja wat wil je, ik ben een backpacker! Dit kon simpel worden opgelost dooreven te bellen naar mijn vader en te vragen naar het hotel waar we de eerste nachten zouden verblijven. Echter ik was zo moe van de reis (ik ben nogal een slechte slaper in vliegtuigen) dat ik in tranen uitbarstteen mij af stond te vragen waarom ik nou eigenlijk aan het huilen was

Tongue out

Eenmaal door de douane stonden mijn vader en oom mij op te wachten. We gingen eten en al snel naar het hotel om te slapen.

Vrijdag 16 oktober:
Dit was de eerste echte dag in Bangkok. Deze dag begon met een rondvaart door Bangkok. Hierbij vielen de verschillen tussen arm en rijk mij erg op. Naast de grachten stonden veel smerige en krakkemikkige hutjes, vlak daarnaast stonden dure appartementen en flatgebouwen. De boottocht eindigde uiteindelijk bij de Wat Arun een zeer mooie tempel die ook op een van mijn foto's te zien is. Hierna zijn we naar de Wat Pra Kaeo en het Grote Paleis geweest. De Wat Pra Kaeo is de prive tempel van de koning. In deze stempel staat een Boeddha van puur goud bedekt met edelstenen. De tempel zelf en het Paleis zijn ook prachtig om te zien en zijn rijkelijk versiert met bladgoud en porselein in allerlei kleuren.

Zaterdag 17 oktober:
Deze dag zijn we naar de Wat Pho geweest. In deze tempel ligt een enorme Boeddha bedekt met bladgoud zoals te zien op de foto. Ook hier waren alle gebouwen er om heen prachtig versiert wat ondertussen wel een beetje begon te vervelen. Thaise mensen houden blijkbaar erg van overdreven versiersels en bling bling in hun tempels. Hierna wilde mijn vader graag kijken naar een lens voor zijn camera en gingen we richting de winkelcentra. Na alle 'simpele' winkeltjes en stalletjes op straat te hebben gezien was dat ook wat ik ongeveer verwachtte te zien in de winkelcentra.Niets was minder waar; ik keek mijn ogen uit toen we een winkelcentrum in stapte wat er prachtig uitzag en bestond uit winkels van de allerduurste merken die je je kan verzinnen. Dit winkelcentrum was duidelijk niet weggelegd voor de gemiddelde Thai.Ook hier was weer duidelijk te zien hoe groot het verschil tussen arm en rijk is.

Zondag 18 oktober:
Deze dag waren we naar Ayutthaya: Prachtig, prachtig en nog een prachtig!
Ayutthaya was vroeger de hoofdstad van Thailand totdat deze in 1767 werd vernietigd door de Birmezen. De ruines staan er nog steeds en zijn bijzonder mooi om naar te kijken. Ik kan alleen maar zeggen: zie de foto's als ik weer terug ben. Er staan er alvast een paar op deze site

Wink

Maandag 19 oktober:
Vandaag zijn we vanuit Bangkok naar Chiang Mai (de woonplaats van mijn oom) gereist met de auto. De omgeving is hier bergachtig en groen. Dit ga ik de komende dagen allemaal ontdekken, het ziet er veel belovend uit!

Reacties

Reacties

Martha

Heey Marloes,
Ik zie dat je het erg naar je zin hebt! Superleuk!:D
Ook heb je al mooie foto's gemaakt hé..
Erg veel plezier gewenst en ik lees je verhalen nog :)
xxx martha

Sophie

wauw Loes!!!
Net een paar dagen weg, en nu al geweldige foto's!! Super joh, en dit is nog maar het begin!
Geniet geniet en geniet!! Fijn om iets van je te horen! Dikke kus

Esther

Fijn dat de reis en alles verder goed is verlopen! En wat heb je al een gave dingen gezien in die paar dagen! Die foto's zijn ook erg leuk om te zien bij je verhalen.
Geniet ervan! Ik ga al je verhalen lezen!
Kus!

elly en piet en kids

Geweldig Marloes, ben ik ook overal geweest. Doe Co en Maew de groeten van mij als je daar aan gekomen bent. Mooi land toch! Bij Co zijn "landgoed" is het ook mooi hoor. Groots en schitterende natuur.
gr Piet

Roel

Hey Marloes,

Mooie foto's! Ik ga je verhalen en foto's proberen bij te houden! Veel plezier in ieder geval daar en geniet ervan!! Weet zeker dat dat gaat lukken!

Xx Roel

Renske

Hee Loesje,
Fijn dat je het goed hebt! En heel leuk om al wat van je te horen en ook te zien!! Genietse verder!! Kusje

Bo

Hee Marloes!
Heel erg leuk om al je verhalen te lezen! Je hebt ook hele erge mooie foto's gemaakt!
Ik ben benieuwd naar je volgende avonturen!
KUSSS

Claudia

Hee Marloes!!

Echt super wat je daar allemaal al gezien hebt! :D
Ik hoop dat de rest van je reis ook zo mooi en leuk is!
Ik blijf je verhalen volgen ;)

Xx. ~ Claudia

Aartje

Hey Loes,
Zo je hebt al heel wat moois gezien en dat in zo'n korte tijd. En het avondtuur moet eigenlijk nog beginnen als je alleen verder gaat. Ik lees het wel weer. XX Aartje

Aartje

Sorry Marloes dat ik Loes opschreef

Ben en Karin & kids

Hee marloes!

We hebben de fotos al gezien mooi hé thailand!
We vinden het erg stoer van je dat je deze mooie reis alleen gaat maken. Maar geniet nog maar even van de bekende mensen om je heen! En doe Co, Maew en je vader natuurlijk de groetjes!
En we blijven je volgen!
Veel liefs,
De familie Rotteveel.

Jennifer

Lieve Marloes!!

Even een moeilijk begin, maar dat heeft iedereen geloof ik;) Maar verder klinkt erg goed en de foto's zijn prachtig! Ik ga je zo even mailen ivm Nieuw Zeeland:D

GENIET!!:D

Liefs!

Niels

Hi Marloes,

Je bent dus heelhuids uit Bangkok gekomen met al die idiote tuktuk drivers? Mooi zo haha. Phi phi lijkt me ook mooi maar je kan niet overal heen in die paar weekues dus we zullen het met koh samuiben phangan moeten doen wat ook niet slecht is haha. Gaan daarna richting maleisie en singapore, zien wel hoe het loopt!

We spreken elkaar vast wel weer, jammer dat we elkaar in sidney mislopen...

Kus niels en shir

Nico en Saa

Hi Marloes,

Wat zien je foto's er gaaf uit! En wat had ik het met je te doen dat ik hoorde dat je in tranen uitbarstte op het vliegveld. Gefelicitaart alvast morgen met je broer! Hoe is het nu bij je oom? En hoe hangen de bananen erbij? En al knappe boys gezien? Nederlanders uiteraard;) Nou geniet lekker!! En groetjes aan je vader en oom.

xx Nico en Saa

Paula

wow Marloes, te gek allemaal wat je ziet/meemaakt. Terwijl wij hier gewoon naar de AH gaan en werken, loop jij daar op de meest prachtige plekken rond en loopt bladgouden tempels in en uit. Helemaal té gek!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!