Marloes gaat de (onder water) wereld zien!

Afgelopen dagen

Zoals beloofd eindelijk weer eens een verhaaltje van mijn kant. Afgelopen week echt super veel leuke dingen gedaan en weinig zin gehad om achter de computer te hangen. Daarbij was t af en toe ook erg duur of moest ik weer een andere soort internetkaart kopen dan dat ik al heb; ook niet erg handig dus!

Na Auckland (waar ik geloof ik mijn laatste verhaaltje heb geschreven) zijn Doris en ik vertrokken naar Mercury Bay oftewel de Coromandel. Hier gingen we kajakken over zee richting de Cathedral Cove. De foto's die jullie misschien al gezien hebben met de namen @ Coromandel of iets dergelijks heb ik daar ook genomen. Het kajakken viel nog niet mee aangezien er een flinke (tegen)wind stond waardoor ook de golven best ruig waren. Gelukkig was het wel zonnig waardoor we het niet koud kregen en nog een beetje bruin konden worden. Ook konden we met het zonnetje erbij mooie plaatjes schieten op het strand.

De volgende dag hadden we een lekker relax dagje en hebben we op het strand gelegen aangezien het weer prachtig was.

Donderdag gingen we op weg naar Rotorua, onderweg stopte de bus bij een oude goudmijn waar we met zijn allen doorheen zijn gelopen. Zaklantaarns en mobiele telefoons mochten niet mee waardoor we geen hand voor ogen zagen toen we door de tunnels heen liepen. Best een vreemde ervaring aangezien je goed uit moet ‘ kijken' waar je je voeten neer zet.

Vrijdag was het dan eindelijk zo ver; ik zou de plaatjes op de foto's die mijn ouders zo'n 30 jaar geleden hadden genomen in het echt te zien krijgen. De reden waarom ik zo'n 15 jaar terug had bedacht dat ik ooit eens naar Nieuw Zeeland wilde. Voor de mensen die nu niet weten waar ik het over heb: de heetwaterbronnen, kokende modderpoelen en geisers! Het was echt te gek om door het park heen te lopen. Overal kwam stoom uit de grond en zelfs de kleinste plasjes water kookte. Ook zijn er superveel verschillende kleuren in het landschap te ontdekken. Fantastische ervaring dus!

De laatste dag in Rotorua zijn we naar de Kiwi Encounter geweest. De kiwi is de trots van Nieuw Zeeland en is helaas een bedreigde vogelsoort. In de Kiwi Encounter proberen ze zo veel mogelijk kiwi's te fokken en ze te leren hoe ze in het wild moeten leven zodat ze als ze oud genoeg zijn uitgezet kunnen worden in het wild. Een erg goed project dus.

Gister vertrokken we van Roterua naar Waitomo, het plaatsje dat bekend staat om zijn glowworm caves. Onderweg zijn we gestopt bij het Agrodome waar een farmshow werd gegeven. Het was super vermakelijk om naar de kunstjes van de 16 verschillende schapensoorten, 1 koe, 4 honden en 3 eenden te kijken. Vervolgens zijn we doorgereden naar Waitomo waar Doris en ik gelijk de Black Abby's hebben gedaan. Een 5 uur durende trip door de caves. De trip begon met het naar beneden abseilen van een 30 meter hoge klif de grot in. Vervolgens moesten we de lichten op onze helm uitzetten en gingen we in het pikdonker met een kabelbaan één voor één een afgrond over. Daarna hebben we door ijskoud stromend water gezwommen, gekropen en gelopen waarbij je iedere keer weer goed op moest letten waar je je voeten neerzette. Ook zijn we met een band een stuk door de grot gevaren. Met band en al moest je van een afgrond afspringen om in het water te komen, behoorlijk eng aangezien je niet zag waar je heen sprong! Tot slot moesten we een flink stijleen hard stromende waterval beklimmen om weer uit de grot te komen. Dat stijl kan je trouwens gerust zien als ongeveer recht omhoog en dat zonder vast te zitten! Ook alweer zo'n enge ervaring dus maar zeker wel super tof!

Reacties

Reacties

Renske

Vet GAAAAAAAAF!! Alles in het pikkedonker!! Ik weet wat er op mijn planning komt te staan :P !! En echt super voor je dat je droom van 15 jaar terug nu echt is uitgekomen!! Lief Loesje, geniet lekker verder...
Kusje vanuit (koud) Nederland (de 1 graden is al bereikt vanmorgen, toen ik op mijn fietsje naar de NLP ging - waar ze het btw nog veel over jou hebben :D) CIAO

Paula

wat gaaf Marloes, je omschrijft het zo goed dat het bijna lijkt of ik naar een film zit te kijken, en wel een hélemaal te gekke film.
Dat van die goudmijn mag je zelf aan Bram vertellen als te terug bent, anders krijg ik nog maanden gezeur over goudmijnen aan mijn hoofd.
Knuffel van de Kennemerstraatweg

Jonas

Hey Marloes, alles leuk en aardig hoor maar mis je ons ook nog een beetje? Ik probeer hier de winter door te komen in dit god vergeten koude kikkerlandje en dan kom jij met je verhalen. hoop dat de kerst en oud&nieuw me wat warmte brengt want ik krijg na die verhalen van jou steeds meer de neiging om m`n spullen te pakken.
Weet je al waar je met kerst en oud&nieuw zit? Ik ga miss naar polen. het is daar wel kouder maar de vodka gaat mij vast warm houden. iig succes met de trip groetjes, kusjes en spreek je

Nils

Hee powergirl,
volg je nog steeds hoor en kijk altijd ff voor spectaculair nieuws!
Veel plezier.......X

Aartje

Jee Marloes, wat ben jij een bikkel. Ik had het voor geen goud gedaan. Het is heerlijk om je verhalen te lezen. Ga zo door ik ben nu al benieuwd naar de volgende verhalen. Lieve groet Aartje

Nel

Hallo Marloes wat maak jij veel mee zeg, prachtig,
maar niks voor mij. Dat je dat allemaal durf, in die
enge grotten, in het donker, huh.
Hier is alles goed, druk aan het werk en nu is de
goedheiligman gekomen, gezellige tijd, ik denk niet dat jij die daar zal tegenkomen, maar je weet maar nooit in die enge grotten. Nou geniet ervan, maar dat doe je wel denk ik, veel plezier en ik lees je volgende berichtjes wel weer en doe voorzichtig, moedertaal, ha, ha. groetjes Nel.

Roel

Hey Marloes!

Ik ben weer bij met je verhalen! Klinkt goed hoor! Ik ben jaloers op je!! Mooie foto's ook! Heb je het welbekende reisgevoel "twee weken geleden voelt als maaaanden terug gevoel" al?:)

Kus Roel

Mandy

Loesje!!!!!

Hoe is het nu????! Dit laatste bericht is al even geleden... ;) Je vermaakt je vast en geen bericht is goed bericht zullen we maar denken?! Eindelijk even tijd gevonden rustig je verhaal te lezen maar gaaf joh! Blij dat de schitterende natuur niet tegenviel en waarschijnlijk alleen nog maar veeeel indrukwekkender dan op de foto was? :D Een droom die uitkwam :) Verder echt superleuk zo ook nog te weten waar jij je zoal mee bezighoudt..

Horen we snel weer iets van je?

Geniet ervan in ieder geval! Liefss

Ps: zoals Rensje al aangaf; qua weer mis je hier niets!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!