Marloes gaat de (onder water) wereld zien!

Rotweer!

Daar ben ik eindelijk weer. Laatste dagen niet echt in de gelegenheid om een verhaal te schrijven omdat er overal alleen duur of super traag internet te krijgen was én omdat ik simpelweg weinig te vertellen had doordat het weer hier op het moment waardeloos is! Het begon allemaal al in Taupo. Vanuit Taupo kan je de Tongariro Crossing (één van de mooiste en beste eendaagse wandelingen) doen. Deze wandeling gaat door het Tongariro National park en daarbij kom je langs drie vulkanen waaronder ‘ Mount Doom' uit The Lord Of The Rings. Helaas was het weer gewoon waardeloos waardoor deze wandeling niet door kon gaan. Ook de komende dagen zou het nog niet beter worden. Hopelijk is het weer beter als ik weer terug kom op weg naar Auckland voor een herkansing. In Taupo heb ik ook afscheid genomen van Doris aangezien zij in Taupo blijft om te werken. Als ik weer terug kom in Taupo hopen we dus samen de Crossing te kunnen doen en daarna de oostkust van het noordereiland.

Daarna vertrok ik naar River Valley. Dit was letterlijk in de middle of nowhere waardoor ik zelfs geen bereik had op mijn mobiele telefoon. Verder was er behalve raften ook helemaal niets te doen. Dus één keer raden wat ik daar gedaan heb: geraft! Dat was echt superleuk om te doen en gelukkig ben ik niet uit de boot gevallen. Aan het eind van de trip was er ook een mogelijkheid om vanaf een klif in het water te springen. Dit keer zag je, in tegenstelling tot de grotten in Waitomo, wel waar je heen sprong. Dit maakte het echter niet minder eng aangezien het behoorlijk hoog was!

Na River Valley gingen we op weg naar Wellington. Deze stad vind ik persoonlijk een stuk leuker dan Auckland. Maargoed het blijft een stad en er is dus, behalve uitgaan, niet zo veel te doen. Aangezien ik hier precies in het weekend was heb ik wel twee nachten behoorlijk doorgehaald met een stel Engelse meiden.

Vanuit Wellington hebben we de ferry genomen naar Picton en vanuit Picton vertrok de kiwi bus richting Nelson. Nelson is een plaatsje dat in de buurt ligt van het Abel Tasman National Park. Gelukkig had ik hier wel weer eens mooi weer en heb ik dan ook een kajak tour gedaan door het national park. Supermooi helder blauw water, zeehondjes en bergen op de achtergrond. Bekijk de foto's maar!

Daarna vertrokken we naar Westport. Onderweg hier naar toe maakte we een stop bij de pancake rocks en nog een andere stop waarbij we over een klif liepen langs de zee, dit had echt super mooi moeten zijn als t mooi weer was. Helaas was dit het niet doordat het keihard hoosde en het zicht daardoor ook super slecht was. Hier begon ik ondertussen wel een beetje chagrijnig te worden om het weer.

Gisteravond waren we bij Lake Mahinapua, een plaatsje waar eigenlijk helemaal niets te doen is en waardoor er daarom een dress-up party georganiseerd was. Het thema was de letter P. Dit was echt een superleuke, knotsgekke avond met allemaal dronken verkleedde mensen (ik was verkleed als present).

Ondertussen ben ik nu in Franz Josef, de supermooie en beroemde gletsjer. Maar helaas is het alweer ***weer en heb ik besloten morgen alweer te vertrekken en dus niet de glacier hike te gaan doen. De enige verblijdende gedachte is dat ik genoeg tijd heb en een onbeperkte buspas en dus het rondje gewoon opnieuw ga doen met hopelijk beter weer!

Reacties

Reacties

Jennifer

Hii Loesjuh!

Wat balen van het weer! Maar de westcoast wordt ook wel de wet coast genoemd... Ik heb daar ook alleen maar regen gehad!:( Bijna naar Queenstown!!:D Ik ben benieuwd wat je ervan vindt, ik vond het er namelijk super!:) Wij zitten nu in kaikoura en ik ga je morgen nog even proberen te bellen!

Heel veel liefs!

Aartje

Hallo Loes, jammer van het weer het is hier ook niet anders regen en wind. Komende week gaat het vriezen en hopelijk gaat de zon dan ook een beetje schijnen. Hier is iedereen al druk bezig met de voorbereidingen voor kerst. Het Nti is ook weer in kerstsferen. Lieve Loes ik hoop dat het weer zal verbeteren en dat je op een leuke plek bent om kerst en oud en nieuw te vieren.
Lieve groeten Aartje

Esther

Heyy meis!
Ik had voor je gehoopt dat het weer ondertussen weer wat beter was geworden, maar dat heeft dus niet geholpen... Maar zo te lezen heb je het ondanks dat, enorm naar je zin! Leuk! Enne dat weer, dat komt vanzelf weer goed ;-).

Kus!

Renske

Hee lief vriendinnetje,
Leuk weer wat van je te horen! Jeetje, wat kan ik het me goed voorstellen dat je van dat weer chagrijnig wordt. Hopelijk krijg je toch nog al die mooie dingen te zien!! Leuk dat je al die mensen ontmoet, en het valt me op hoeveel dingen je gewoon DOET. Je bent een lef-wijfie, ik vind dit echt super voor je! Ook wel spannend dat je even absoluut niet bereikbaar was in de middle of nowhere!!
Nou meis, doe voorzichtig en genietse verder weer!!! Nu ff foto's kijken!! ;) Doeiiiii
XxXxXxXxXxXxXxXxXxXx

Mandy

Heeeej lief Loesje,

Leuk weer van je te horen! Feest was volgens mij echt gaaf aan de foto's te zien haha! Verder echt zo balen van het weer aangezien dit toch zo bepalend is voor de activiteiten.. Ben je op zo'n mooie plek en dan valt er niets te zien of doen doordat het regent :S Boot van het raften is nog aardig groot :D

Hoop dat het weer snel weer in je voordeel gaat werken en je dus volop verder kunt genieten van al het moois daar!

Liefss en dikke kus!

Rob Mooij

Jij als door de wol geverfde NLP-er mag je humeur nooit laten beinvloeden door het weer...;)
Wel balen zeg! Ik blij dat het de afgelopen 9 dagen 20+ graden en zon is in Nederland;)

RENSKE

HEY MEISIE,
IK WENS JE FIJNE KERSTDAGEN VANUIT DIT BESNEEUWDE DORPJE AAN DE ANDERE KANT VAN DE WERELD!! HOOP DAT JE HET OP EEN MOOIE PLEK MET LEUKE MENSEN KUNT VIEREN!! LIEFS VAN MIJ

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!