Marloes gaat de (onder water) wereld zien!

Bungy, Milford en nog meer van die fantastische dingen.

Na Franz Josef reden we onder weg naar Wanaka een bergketen door en jeeej.... Daar was het zonnetje weer!! In Wanaka zelf was behalve een skydive niet zo veel te doen, aangezien ik die al gedaan had bleef er dus weinig over. Wel is t een super mooie omgeving met prachtig helder blauw water en hoge bergen met besneeuwde toppen. Uiteindelijk toch nog een leuke middagactiviteit daar gevonden bij de Have a Shot Wanaka; 25 schoten met een rifle. Leuk om voor het eerst in mijn leven eens een geweer in mijn hand te hebben en ik moet zeggen het ging steeds beter, wie weet word ik ooit nog eens een pro.

Na Wanaka vertrokken we richting Queenstown. Onderweg stopten we bij Puzzleworld. Dit is een schots en scheef gebouw met binnenin allemaal vage dingen. Echt een mindfuck! Zal hiervan binnenkort wel een paar foto's neerzetten dan kunnen jullie het met je eigen ogen zien. Hierna stopten we bij het AJHackett kantoor met ‘the bridge', de eerste commerciële bungy ter wereld. Meneer Hackett is dan ook de uitvinder van het bungyjumpen. Behalve ‘ the bridge' hadden ze hier in de buurt ook ‘ the Nevis bungy', de hoogste in Nieuw Zeeland. Eigenlijk was ik niet van plan om ooit een bungy te doen maar toen ik daar eenmaal was begon het wel te kriebelen. Aangezien je bungy's van 40 tot 50 meter ook in Nederland kan doen koos ik voor de Nevis. Eenmaal op het platform vroeg ik me wel even af waar ik in hemelsnaam aan begonnen was. Het is echt een totaal andere ervaring dan de skydive aangezien je naar beneden kijkt en bedenkt dat je dan zelf moet springen (bij de skydive springt de instructeur voor je die aan je vast zit). Aangezien ik niet over wilde komen als een ‘pussy' sprong ik netjes op de 1,2,3 JUMP!!! Ze zeggen dat de vrije val 8.5 seconde duurt maar het voelde serieus als 1. Het was een super gave ervaring die veel te snel voorbij was.

Na een paar dagen rondgehangen te hebben in Queenstown ben ik de ‘Bottom bus' gaan doen waarmee je naar de zuidelijkste stadjes in Nieuw Zeeland reist. Deze trip duurde 4 dagen en 3 nachtjes. Onderweg veel uitgestapt om korte wandelingetjes te maken langs de mooiste plekjes. Helaas hadden we één dag stortregen dat de dag een beetje verpestte aangezien we deze dag kans hadden om dolfijnen te spotten en pinguïns die we nu dus niet zagen. Ook is er vanuit de bottom bus de mogelijkheid om naar Steward Island te gaan wat ik erg graag wilde. Helaas waren alle accommodaties daar volledig volgeboekt en moest ik dus toch maar verder reizen.

De laatste dag van de bottom bus ging richting de Milford Sound één van de hoogtepuntjes van Nieuw Zeeland. De reis erheen keek ik al mijn ogen uit. Superhoge bergen met besneeuwde toppen, overal watervalletjes afgewisseld met grote open vlaktes met paarse, roze en witte bloemen en een mooie blauwe lucht. Helaas door deze prachtige heenweg vond ik de Milford Sound zelf een beetje tegenvallen. De bergen waren super mooi maar niet mooier dan op de heenweg en het water was niet zo blauw als ik verwacht had dat het zou zijn. Ik denk dat ik ondertussen al een beetje verwend ben met al die prachtige uitzichten die ik te zien heb gekregen.

De volgende dag in Queenstown was het stralend weer waardoor ik lekker heb genikst in het park en eindelijk eens een beetje bruin kon worden. De dag erna ben ik samen met Jaap, een Nederlandse jongen, naar Arrowtown geweest om goud te zoeken in de rivier. Natuurlijk hebben we niets gevonden maar het was wel een leuke ervaring om eens gedaan te hebben en verder was het ook een super relax dagje aan de rivier. Lekker zonnen, beetje zwemmen, beetje langs de rivier lopen en beetje goud zoeken: wat wil een mens nog meer!

Ook de dag daarna was het weer weer top en heb ik samen met nog een paar anderen frisbeegolf gespeeld in het park. Over het park staan een aantal holes waarin je je frisbee kan gooien. Aangezien wij als backpackers de goedkoopste frisbee gebruikten die we konden vinden viel het nog niet mee! Dat ding deed alles behalve wat jij wilde.

En dan.... WAT IS ER ENGER DAN EEN SKYDIVE OF EEN BUNGY??? Juist... het is Canyoningen! Hierbij ga je met een kabelbaan, springend, glijdend, zwemmend en abseilend door een canyon (rivier tussen twee bergen). Vooral de sprongen vond ik doodeng, daar sta je dan op een rots naar benedenkijkend in het kolkende water met aan verschillende kanten ook weer rotsen. Vervolgens moet je springen, precies op de plek die de gids je aanwijst want anders zou het wel eens gruwelijk fout kunnen gaan... De hoogste sprong was 10 meter en voor iedere sprong was er een mogelijkheid om te abseilen als je niet durfde. Ik moet zeggen dat ik ze eigenlijk allemaal niet durfde maar wel gedaan heb en daar ben ik trots op!

Gister was het kerst (hier heb je maar 1 kerstdag) en heb ik samen met 15 anderen gekookt wat super gezellig was. Vandaag ben ik aangekomen in Christchurch en blijf hier tot oud en nieuw wat eigenlijk veel te lang is aangezien het er hier best wel saai uit ziet. Aangezien het bij jullie nog wel kerst is zeg ik: Fijne tweede kerstdag en prop jezelf maar lekker vol met al dat lekkere kersteten!

Reacties

Reacties

Urs

Hey wijffie,

je hebt weer een boel ervaringen erbij en zo te lezen geniet je met volle teugen!

Veel plezier en met o&n drinken we een borrel op je! Viel Spass avonturier!

Lieve kerstgroet,
urs

jenny

ey loes!
vet gaaf al die spannende dingen! en super leuk om te lezen! ik wens jou alvast een gezellig oud en nieuw en ik hoop dat het niet al te saai wordt daar.. hele dikke knuffel x

Aartje

Allemaal weer heel leuk, ga zo door. Ik wens je een knallend uiteinde en een onwijs spannend 2010.
Lieve groeten van Aartje

Gertruud

Hey Marloes, wat pracht ervaringen doe jij op zeg!!
Leuk om je verhalen te volgen daar aan de andere kant van de wereld. Ik wens je een spetterend uiteinde en alvast een super begin van 2010.
Groetjes Gertruud

Renske

Lieve Loesje,
Ik lees echt vol enthousiastme jouw verhalen, ik vind het super!! Je beleeft een boel en ik merk in je schrijven dat je aan het veranderen bent... Hihi. Je durft echt super veel aan, je bent echt ondernemend bezig..Ga zo door!!!
Ik heb gedaan wat jij ons wenst, VEEEL gegeten met kerst. Zit nu met een volle buik, maar dat ga ik er zo in de kroeg wel vanaf dansen :P
Leuk dat jij kerst ook hebt gevierd, met een pittig grote groep :D! Met oud & nieuw zullen we uiteraard weer een proost op jou doen! Zorg ervoor dat het niet te saai wordt he, feestnummer! Want dat ken je zo te lezen allemaal wel, dat party-en!! ;)
Dikke kus van mij

Nils

Hee Marloes,

niet durven en toch doen he!
Behoorlijk grensverleggend bezig hoor!!
xxx

Mandy

Heeeeej Loesje!!

Zo te lezen maak je weer genoeg mee! Ben benieuwd naar de foto'tjes!! Wel vreemd; maar 1 kerstdag? En dan ook nog een mooi (warm) weer... ;) Je hebt het Canyoningen wel aardig beschreven maar ben toch benieuwd naar beelden.. Alhoewel dit nooit precies weergeeft hoe hoog, eng & snel (lees: gevaarlijk) dingen in het echt zijn..

Ook ik wens je alvast een heel gelukkig nieuwjaar en hoop dat er evengoed wel een leuke invulling voor dit toch wel speciale moment te bedenken is!

Liefss, hele dikke kus!

Ps: niet meer gekke dingen doen hor!! :-P

Marloes

Hey men!
Even als antwoord op jou vraag over beelden van het canyoningen. Heb voor de verandering eens geen foto's genomen. Al die dingen zijn zo ontzettend duur, ik blijf bezig! Maar om je een indruk te geven van wat het inhoudt: http://www.canyoning.co.nz/

xxx

Elsbeth

Hey nichtje, dat klinkt allemaal super zeg!!! NZ is natuurlijk DE plek om allerlei spannende acties te ondernemen!! Dat je het canyoningen zo eng vond joh! Ik heb dat van de zomer in zuid frankrijk gedaan en ik vond het echt HELEMAAL te gek. Wat is dat prachtig!!
Maar ieder zijn meuk natuurlijk :-)

Hoe lang ben je nog in NZ? Het klinkt echt supergaaf en ik ben eigenlijk toch wel een boel jaloers. Heb NZ al een keer gezien, maar ik vond het er zo mooi dat ik er eigenlijk nog wel eens een paar maanden per camper rond zou willen reizen. Lekker je eigen gangetje gaan. Heb je ook geen last van die kiwi expres die je niet nog een keer naar Franz Jozef wil brengen ;-)
Ik zie dat je toch een manier hebt gevonden. Goed zo! Want het is werkelijk de moeite waard!!

Heel veel actie en plezier nog Marloes
Ben benieuwd naar je live verhalen. Ben je erbij met het fam. weekend? Of ben je dan nog onderweg?

GRT
Elsbeth

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!