Marloes gaat de (onder water) wereld zien!

Whanganui River en Taupo

Daar ben ik ‘eindelijk' weer! Moet bekennen dat ik steeds minder zin krijg in verhaaltjes neerzetten aangezien het een hoop werk is en ik zelf wel weet wat ik allemaal uitspook. Dus als jullie nou allemaal even een zo leuk mogelijke reactie neerzetten zit er voor mij miss ook nog wat in ;)

Ik had dus bedacht dat ik naar de Whanganui River wilde gaan. Aangezien de kiwi experience mij daar niet heen kon brengen hadden zij mij gedropt in Bulls en had ik vanaf daar een bus geboekt naar Wanganui. Helaas moest ik wel drie uur op die bus wachten en had ik geen saaiere plaats uit kunnen zoeken dan Bulls.

Eenmaal aangekomen in Wanganui vroeg ik waar ik mijn hostel was en bleek dat dat vijfentwintig minuten lopen was vanaf de busstop. Vijfentwintig minuten als je geen backpack en een boodschappentas vol eten bij je hebt tenminste. Ik deed er dus vijfenveertig minuten over en was helemaal kapot. Die backpack is totaal niet erg voor een klein stukje maar dit vond ik echt niet leuk! Daarbij was t nog eens erg warm ook dus ik was zo goed als dood toen ik aankwam. Eens maar nooit meer dus!

Daarna ben ik naar het informatiecentrum gegaan omdat ik een dagtripje wilde maken over de Whanganui River naar de Bridge to Nowhere. Eigenlijk had ik in gedachten om dat met een kano te doen alleen bleek dat je alleen naar de Bridge to Nowhere kon kanoën in drie dagen. Drie dagen kanoën is nou niet echt iets waar ik zin in heb dus laten we dan maar voor de jetboat gaan! Goeie keuze al zeg ik het zelf want het was een super leuke dag met mooi weer, prachtige uitzichten over de rivier, een paar flips met de jetboat zodat het net is alsof je in een kermisattractie zit en natuurlijk een wandeling naar de Bridge to Nowhere die letterlijk in the middle of nowhere ligt!

Ondertussen zit ik in Taupo waar Doris ook nog steeds uithangt. We willen nog steeds graag samen de Tongariro Crossing doen maaar het weer zit ons niet mee. Het is hier iedere dag droog en warm maar helaas wel bewolkt en dus geen goed weer voor de Crossing aangezien alle bergtoppen niet te zien zijn door de wolken. Vanaf morgen ga ik de oostkust doen van het Noordereiland en ook dan eindig ik weer in Taupo. Hopelijk zit het weer dan wel eens mee!

Behalve de crossing is er natuurlijk nog veel meer te beleven in Taupo en ontdekte ik op een ansichtkaart dat er ergens langs lake Taupo een oude Maori tekening in een klif staat. Die wilde ik natuurlijk wel even zien en daarom had ik een boottochtje geboekt op een boot die me deed denken aan de stoomboot van sinterklaas naar de Maori Carvings. Ze zien erg indrukwekkend uit al zeg ik het zelf dus bekijk de foto maar!

Natuurlijk ben ik ook weer helemaal in me element aangezien ik me weer op een actief stukje grond bevind. Lake Taupo zelf is ENORM en een krater. Hier vond ooit een van werelds grootste uitbarstingen plaats en had ongetwijfeld alles vernietigd in de wijde omgeving. Aan de andere kant van de wereld schreven ze zelfs over de onheilspellende donkere lucht waarvan aangenomen word dat dat om deze uitbarsting gaat. De grond is hier nog altijd actief en dat is goed te merken aan alle thermische gebieden hier in de buurt en de hot pools ergens aan een randje van Lake Taupo. Heel erg bijzonder dat je even een half uurtje loopt en dat dan kan belonen met een natuurlijk heet bad.

Verder ben ik naar de ‘ craters of the moon' geweest een erg apart stukje natuur. In dat gebied heb je erg lage begroeiing en overal komt stoom uit de grond! Er zijn erg veel kleurige kraters wat er erg leuk uitziet met de velgroene planten die er in groeien. Ook hier zijn natuurlijk weer een paar fotootjes van te vinden bij de foto's.

Eergister ben ik met Doris naar een ander thermal park geweest genaamd Orakei Karako oftewel ‘ the hidden valley'. Naja hier ga ik niets over vertellen ook behalve dat het SUPER MOOI EN GAAF was. Bekijk de foto's maar!

Reacties

Reacties

Yvonne

Hoi dochter van me!
Wilde net afsluiten toen je bericht kwam dat er weer een stukje op je site stond. Prachtig weer! Wel blijven schrijven hoor, want we zitten er hier steeds op te wachten. Er is ook een pakket met cd's aangekomen. Nog geen tijd gehad om ze te bekijken, maar gezien de foto's die op je site staan, verwacht ik dat ze prachtig zijn. Geniet nog van alles en tot de volgende keer!
Zoen, je moeder

Jennifer

Haai Loesjuh!!

Wat een mooi verhaal weer! Leuk he een stuk wandelen met backpack op... O dat is echt geen aanrader nee... hha! Wij hebben ons ook al een paar keer verkeken... En dat is niet grappig! Wel blijven schrijven hoor, is ook leuk voor jezelf;) Geniet van je laatste maandje NZ! Aussie is prachtig, maar tot nu toe komt het nog niet eens in de buurt van NZ...

Geniet!

Jenn

Jowi en Marian

Hoi Jennifer,

Blijf schrijven hoor, het is later heel leuk om terug te lezen wat jezelf op dat moment uitspookte en hoe je op sommige dingen reageerde.
Hier is gisteravond weer sneeuw gevallen, dus weer een mooie witte wereld.
Verder wordt er ieder weekend nog gedoken en ik zal je zeggen het water is koud. 1 a 2 graden :-)(
Vorig weekend is er zelfs ijsgedoken met een groepje.
Ze zullen binnenkort wel op de site verschijnen.
Nou hou nog ff vol want voordat je het weet ben je weer thuis, hihi.
Veel plezier nog.
Groetjes van ons.

Aartje

Hoi Marloes leuk om weer een berichtje vabn je te lezen. En blijven schrijven hoor veel te leuk om te weten wat je allemaal beleefd. Anders zou ik niet iedere keer reageren. Wat zal jij een kracht ontwikkelen zo worden er flinke spierballen ontwikkeld.
XX Aartje

Sophie

WE WANT MORE! WE WANT MORE! WE WANT MORE!
Haha enthousiast genoeg? ;)
Wat heb je weer een mooie dingen meegemaakt!!
Wat wel grappig is.. m'n buren (bult) zijn op het moment samen met Arjan 6 weken door Nieuw-Zeeland aan het touren.. en nu kom ik in jullie verhalen al meerdere keren dezelfde namen en plaatsen tegen! Haha elkaar toevallig nog niet gespot? :p
Loesje geniet er nog maar lekker van!! En ik kijk al uit naar de volgende verhaal!!! ;)
Liefs en een dikke kus

Renske

En doorblijven schrijven zal je!!! Ik geniet er veel te veel van!! En inderdaad, is het ook leuk voor jezelf, hoef je straks je dagboek niet meer helemaal uit te werken :P haha!
Je ziet weer mooie gebieden Loes. Toppie! En niet bij de pakken neer zitten he, door dat weer enzo. Gelukkig maak je ook heel veel andere mooie dingen mee! Ga zo door en geniet ervan!! Kussie van Rens

jenny!

hey marloes!
Vooral niet stoppen met schrijven! ik vind alles erg leuk om te lezen!!! dus ik schreeuw met soof mee.. WE WANT MORE! hihi ;)
en ik hoop voor je dat het weer een beetje beter voor jullie wordt, ik stuur moeder natuur wel een berichtje..
maare hier is er 'weer' een dik pak sneeuw gevallen dus de winter is hier ook nog lang niet voorbij. Er zal nog net geen elfstedentocht komen denk.. doe voor de rest rustig aan, geniet en erger je niet teveel aan alle dingen die ff tegen zitten.. '' erger je niet, verbaas je alleen'' hele dikke knuffel van jenny

Nils

Je komt in ieder geval afgetraind terug Marloes!
xx

fam. zomerdijk, grootebroek

Nooit geweten dat wij zo'n stoer nichtje hadden. Veel plezier nog.
gr.marjan

Mandy

Loesje! Wij als thuisfront vinden het anders meer dan leuk iets van je te horen en te weten wat je allemaal uitspookt! :D
Gaaf joh dat je zulke indrukwekkende natuur kunt zien.. Backpacken in TE heet weer is geen pretje nee maar je moet er iets voor over hebben.. Veel plezier verder; ook samen met Doris!

Liefss

Johan

He Girl,

Alles gaat wel lekker zo te lezen. Ben inmiddels terug van mijn 1e wintersport, het was een super vakantie met perfect weer en zit met een enorm gevoel dat ik weer terug wil, zal jij straks ook wel krijgen als je weer terug moet naar NL :) Wat zijn verder je plannen voor de laatste maand? Moet je niet nog ff leren surfen ofzo

Veel plezier nog
Je Brother

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!