Marloes gaat de (onder water) wereld zien!

Duiken

De laatste activiteit die mij nog restte in NZ: duiken!
Eigenlijk wilde ik gewoon een paar duiken maken bij de Poor Knights, een van de top 10 duiklocaties in de wereld maar ineens kwam het in mij op dat ik graag een wrakduikcursus wilde doen. Dus zo bedacht, zo gedaan! Ik heb de cursus gedaan bij Adrenalin Charters, dit is een SSI duikschool. Na het theorieboek gelezen te hebbenen de vragen gemaakt te hebben was het duidelijk dat dit dan wel een andere organisatie is dan PADI, het toch bijzonder veel op elkaar lijkt. Niet gek natuurlijk want beide zijn gespecialiseerd in duiken. Na het examen foutloos gemaakt te hebben was het tijd om te duiken. Ik had een hele leuke en goeie instucteur die eerst uitgebreid vertelde wat de bedoeling was. Het wrak wat we gingen ontdekken was heette the Waikato. Het is een oud NZ marineschip dat dienst deed van 1966 tot 1998. Uiteindelijk hebben ze het in 2000 opzettelijk laten zinken in een recordtijd van 2 minuten en 40 seconden.

Met de eerste duik gingen we het wrak een beetje ontdekken door er via de buitenkant omheen en overheen te zwemmen en te kijken waar de openingen zaten waar we door naar binnen zouden kunnen. Het is verbazingwekkend hoe begroeid het schip is geraakt in die 10 jaar dat het er nu ligt. Super mooi om te zien!

De tweede duik gingen we het wrak in. Dit is nog best eng aangezien je je best moet doen om niets aan te raken om het schip in een goede staat te houden. Je moet er dus voor zorgen dat je buoyancy (sorry ik weet even het Nederlandse woord niet!) goed is. We gingen langs de wc's, douches, slaapvertrekken, opslagruim en de stuur/radarkamer en overal zwemmen vissen. Echt super grappig om te zien! Het schip was door 2en gespit en aan de andere kant waren alle kanonnen te vinden. Een erg leuke ervaring dus en weer een certificaat erbij. Het word nog eens wat met mij als duiker.

De volgende dag ging ik met dezelfde duikschool naar de Poor Knights. Zo mooi als het weer de dag ervoor was zo slecht was het nu! We konden de eilanden pas zien toen we er vrijwel waren en het regende flink hard. Ook de bootrit was niet erg confortabel aangezien het een klein en zeer snel bootje was. Bij vrijwel iedere golf werd je half de lucht in geslingerd en kwam je weer keihard neer op je kont. Gelukkig merk je er onder water helemaal niets van! Het zicht was goed en er was overal vis. Anders dan dat ik gewend was was er niet zo veel koraal maar meer 1 soort waterplant die overal groeide. Ook was het voor een groot deel een wall duik waardoor je in verticale positie door het water zwom. Eenmaal aan de oppervlakte kregen we slecht nieuws. Er was nog veel slechter weer op komst en voor de veiligheid moesten we weer terug naar het vaste land. Was dat even balen! Maar gelukkig heeft ieder nadeel zijn voordeel: die ene duik kreeg ik gratis!

Jowi en Marian

We zijn trots op je. Zo snel al een wrak ingaan na het behalen van je duikbrevetten, goed hoor !
Een mooie ervaring erbij. Hoe diep ben je eigenlijk geweest ?
Groetjes uit Egmond.

Sam

Supervet heej! Zo'n oud schip onderzoeken, onder water! En chill toch, dat die andere duik lekker gratis was ;)! Scheelt weer!
XXXX
ps: maar wanneer kom je terug naar Nederland :P? Het is al bijna lente :D!

Yvonne

Jee Marloes, wat een kanjer! Ik ben trots op je!
Je moeder

aartje de Graaf

HOI MARLOES, IK WEET HET NIET JE DOET MAAR, IK HEB 1 KEER GEDOKEN IK VOND HET DOOD ENG EN JIJ GAAT GEWOON EEN WRAK IN. GA ZO DOOR.
XXX AARTJE

Renske

Hihi, Aartje.. Ik vind het ook toppie van je hoor! En een foutloos examen! Kan je ook weer mooi over opscheppen!! :P
Ik begin je wel te missen hoor! (deed ik al af en toe natuurlijk), maar nu zag ik je weer op het rooster staan.. Samen met mij!! Ik heb echt zin om die dag te werken! Haha, maar nu nog niet aan denken hoor. Ga eerst nog maar verder genieten!! Dan kan je nog meer verhalen maken die je straks allemaal aan mij kunt vertellen!! Ik ben één en al oor!! (en gelukkig door deze site, weet ik nu al een heleboel :D) Haha. Kusje van je vriendinnetje

Piet, Elly Ruben en Edith,

Geweldig Marloes. mooie ervaring. Nog een paar dagen en dan op naar Australie. Daar ga je toch ook weer duiken maar nu met Nico?
Blijf genieten en schrijven.
groetjes

Gertruud

Hey Marloes, tjonge wat doe je een superleuke dingen allemaal. Ga zo door! En blijf schrijven want het is heel leuk om je zo te kunnen volgen.
groetjes van ons allemaal

Jennifer

Marloes!!

GEFELICITEERD!! Wat goed! Wij zijn net terug van een prachtige 3 daagse duiktrip hier in Cairns!! Prachtig! Je hebt echt iets om naar uit te kijken! Tip voor hostel Brisbane; YHA (Roman street!) Prachtig! Wij zelf zaten in Chill Backpackers ook super!

Liefs!

Mandy

Loesje!!

Wat gaaaafff! Unieke kans en unieke ervaring lijkt me zo! Goede keus om het te doen dus! Dit nemen ze je niet meer af, haha! Heb er bewondering voor hoe je overal zo maar op afstapt en het toch maar even doet...!

Toppie! xx!

Nico

Drijfvermogen... Dat is het Nederlandse woord dat je zocht :)

Tot snel!