Marloes gaat de (onder water) wereld zien!

Regen, regen en nog eens........ juist ja: regen!

Ik zit ondertussen al twee weken in Australie en heb welgeteld vier en een halve dag mooi weer gehad, voor de rest was alles alleen maar regen. Nu praat ik niet over een klein buitje, nee de hele dag stort het van de lucht, het is gewoon niet leuk meer. Gelukkig was het vandaag wel mooi weer dus hopelijk is dat het morgen ook en komtNico niet aan in de stortregen.

Met die regen valt er ook weinig te doen. Wel ben ik naar Fraser Island geweest met een tour vandrie dagen en twee nachten. We hadden een super leuke groep en een super leuke gids, ook de accomodatie zag er top uit en de tourzelf hadeen erg leuk programma waaralle hoogtepunten van het eiland in zaten verwerkt. Eigenlijk kan er dan nog weinig aan mankeren toch? Wel dus: het weer! Het is echt super frustrerend om te zien hoe mooi het eiland is maar tegelijkertijd zie je ook dat het nog veel mooier is als het zonnetje uit is. Ook waren er iedere dag een aantal stops waarbij je kon zwemmen, niet echt iets waar ik veel voor voel als het hoost van de lucht! Gelukkig hadden we de tweede dag wel mooi weer en hebben we daar ook goed gebruik van gemaakt.

Fraser zelf is een super groot zand eiland wat op zichzelf erg uniek is omdat het voor 98% uit zand bestaat. Normaal bestaat een eiland uit een stuk kleiner percentage zand. Het eiland is begroeid met erg veel verschillende bomen, het ene moment rijd je door een regenwoud en daarna zit je weer in een heel ander soort bos! Ook zijn er een aantal erg mooie meren zoals lake MC Kenzie, als je hier aankomt zie je (zelfs in de regen) een strak blauwe rand langs het meer, in het midden heeft het een veel donkerder blauwe kleur wat een erg mooi effect geeft. De dieren die het eiland nog extra bekend maken zijn de Dingo's, dit is een wilde hond die erg brutaal al je eten (en kleine kinderen) probeert te stelen. Overal op het eiland zie je hier waarschuwingen voor.Erg grappig als je zo'n beest tegen komt en je je bedenkt dat je met een groep van 20 mensen foto's staat te maken van een hond!

Morgen komt me broer Nico.Ik heb echt super veel zin om hem weer te zien. Hij mag er al gelijk aan geloven want de dag nadat ie aankomt gaan we een Whitsunday zeiltrip doen van twee dagen en twee nachten. Hopelijk blijft het weer zoals vandaag en word dat op en top genieten!

Foto's moeten helaas nog even op zich laten wachten, ten eerste omdat ik met al die regen niet zo veel foto's maak en ten tweede omdat je hier vrijwel nergens je camera of usb-stick in een computer mag steken. (Goh NZ is toch echt veel beter)

Reacties

Reacties

Saa

Veel plezier kanjers!

Robbie

Sterkte met de regen

Stephan

Ik moest nog aan je denken toen ik het op tv zag, maar hoopte dat jij er weinig last van zou hebben, maar helaas dus.
Hopelijk blijft het nu mooi weer voor je!

Renske

Kun je alvast een beetje wennen aan Nederland... hihi. Maar balen is het zeker! Probeer er het beste van te maken en heeeeel veel plezier met je broer!!!
Dikke kus van mij

Inge

Haha en honden hebben we ook hier! Heel veel plezier nog! Geniet ervan! kus inge

jenny

ey marloes! wat maak je toch allemaal weer een hoop mee! en super leuk om dat weer te lezen! veel plezier met je broer en ik ga heeeeeeel erg het zonnetje naar je toesturen!!! kuss x

aartje

jammer dat er zoveel regen valt want dat ben je gauw zat. Leuk dat je broer komt, vlieg je met hem ook tetrug naar Nederland? Geniet nog maar even want voor jue het weet sta je weer bij ons in de keuken.
Groetjes Aartje

Rosalie

Hey Loezz!!
Had je me sms laatst nog ontvangen? Ik heb naar hetzelfde nummer gestuurd als waar jij me mee had gesmst!

Anyway... erg leuk om je verhalen steeds te lezen! De tijd gaat echt snel, je bent alweer bijna thuis! Voor je het weet zijn we weer aan het partye in bloemendaal! (Toch??? Deze zomer wel weer he?) Of Alkmaar!

Tot snel, veel liefs!! Xxxxxx

Jonas

Mijn god Marloes, wat kan jij schrijven. het is ieder keer weer een genot om jou verhalen te lezen, net of je me meeneemt. Ik zeg, keep going!

Sandra

Heey Loessie!!

Nog 10 dagen en je bent alweer in Nederland!! Wat gaat dat toch snel zeg... Geniet nog lekker van Australië en hopelijk gaat snel het zonnetje weer schijnen!

Veel plezier nog even en tot de 25ste!

Liefs, San

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!